poniedziałek, 30 czerwca 2014

Strawberries cherries and an angel's kiss in spring...

- śpiewają sobie Natalia Avelon z Ville Valo na przemian :)
Pioseneczka na czasie, letnia, całkiem przyjemna a ja na dodatek lubię głęboki, męski głos Ville...
O tak, to jest coś co tygryski lubią - może nie najbardziej, ale bardzo, bardzo :D


Truskawki były wcześniej, teraz pora na wiśnie i czekoladę, duuuużooo czekolady* :D
Przepis pochodzi stąd i poza tym, że osobiście "next time" użyję wiśni z konfitury
to w zasadzie nie mam do niego żadnych "ale" i z czystym sumieniem polecam, to ciasto k a ż d e m u :D




Czekoladowo - czekoladowe ciasto z wiśniami ;)



  • 250 g masła
  • 200 g mąki
  • 200 g cukru pudru
  • 200 g czekolady
    (dałam samą gorzką bo lubię, ale można pół na pół z mleczną)
  • 40 g mąki ziemniaczanej
    (nie miałam chciałam więc dać budyń, ale...
    też nie miałam - dałam więc kisiel :D
  • 40 g ciemnego kakao
    (Decomoreno jest the best m/z)
  • 4 duże jajka
    (dałam 5 L bo nie wydawały mi się duże :D)
  • 2 czubate łyżeczki proszku do pieczenia
  • 5 łyżek mleka
  • 1-2 łyżeczki ekstraktu z wanilii
    (oczywiście też nie miałam dałam więc duże opakowanie cukru wanilinowego)
  • szczypta soli
  • 300 g wiśni
    (świeżych, mrożonych a moim zdaniem najbardziej pasują takie z konfitury)
  • polewa czekoladowa np. z tego przepisu :)




Wiśnie umyć, pozbawić pestek i osuszyć.
Czekoladę posiekać na mniejsze i większe kawałki.


Masło utrzeć mikserem na puszystą masę, choć ja jestem  żywym dowodem na to,
że da się to zrobić również ręcznie :D

Dodać cukier puder, ekstrakt waniliowy oraz sól i ucierać, aż masa będzie puszysta.
Jajka wybić, cały czas ucierając dodawać do masy po jednym żółtku, białka odstawić na bok (na pianę).
Dodać obie mąki przesiane na spółkę z proszkiem do pieczenia, mleko i kakao.
Z białek ubić pianę i dodać ją do ciasta razem z czekoladą, lekko wymieszać całość.
Wiśnie obtoczyć w mące i delikatnie wmieszać do ciasta drewniana łyżką.

Już na tym etapie ciasto jest pyszne i trzeba mieć naprawdę silną wolę, żeby nie wyżreć go na surowo, 
bo smakuje jak mus z czekolady Milka Chocolate Mousse :D
Ciasto, które jest tak dobre przed upieczeniem po upieczeniu też nie może być złe ;) 

Formę do pieczenia** nasmarować masłem i wyłożyć papierem do pieczenia lub posypać mąką.
Przelać ciasto, lekko wyrównać i wstawić do piekarnika nagrzanego do temperatury 160 °C
(z termoobiegiem, bez termoobiegu 180°C). 


Piec około godziny (mi zeszło ciut dłużej - trzeba sprawdzać patyczkiem).
Nie można jednak z tym czasem pieczenia zbytnio przesadzić bo można ciasto przesuszyć o co zwłaszcza przy termoobiegu trudno nie jest a tego nie chcemy
- ciasto ma być wilgotne.


Upieczone wyjąć z piekarnika, ostudzić i polać polewą.

Pyszne jest (choć pewnie niezbyt zdrowe) jedzone na gorąco...
Mniaaam!



** W oryginale jest keksówka o wym. 26 x 11 cm, ale mi się wydała zbyt mała i w sumie piekłam w dwu blaszkach - większość (2/3) ciasta wylałam do formy "babkowej"  a resztę do keksówki i wyszło O.K. :)



* W temacie pocałunków się nie wypowiadam ale też lubię :D

3 komentarze:

  1. oj, nabrałam wielkiego apetytu na takie pyszności !!! :)

    http://lamodalena.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale mnie kusisz :) Takie połączenie wiśni z czekoladą to super wybór :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Madziu, Krysiu - do dzieła!
    Owoców nie brak, dostępu do czekolady też już nic nie ogranicza, nie ma na co czekać ;)

    OdpowiedzUsuń

Piłeś - nie pisz ;)