wtorek, 17 kwietnia 2018

Kurczak a'la Tikka Masala...

 Jeszcze do niedawna nie miałam zbyt dobrego zdania o hinduskim jedzeniu, które widziałam jako szaroburą i bez smaku mieszaninę ryżu
ze szczątkowa ilością warzyw...
Moja bardzo, jakby na to nie spojrzeć, niepochlebna opinia swe źródło miała w czasach gdy zdarzyło mi się mieszkać i żywić się w mocno mieszanym (narodowościowo) towarzystwie.

O tym jak bardzo się myliłam przekonała mnie wizyta w Krakowie połączona z obiadem w restauracji Ganesh.
Dawno już nie jadłam tak smacznego i dobrze doprawionego jedzenia. P Y C H A!
Najtaniej nie jest, ale naprawdę pysznie...
Lokal przyjazny dla wszystkich - tak wegetarianie/weganie jak i zdeklarowani, niereformowalni mięsożercy znajdą tu coś dla siebie ;)

POLECAM!

Z tęsknoty za tamtymi smakami zaczęłam szukać w internetach przepisu na jakąś łatwą (na pierwszy rzut oka) hinduszczyznę, ze składnikami,
po które nie będę musiała lecieć do Azji i padło na ChickenTikka Masala.
O swoim daniu piszę jednak a'la Tikka Masala, ponieważ dość mocno zmodyfikowałam przepis - oryginał jest w wersji slowfood,
przygotowany dla posiadaczy wolnowara/u, którego aktualnie nie mam...
Jeszcze :D







Chicken Tikka Masala
by Anai


  • 1 spora cebula
  • 5 - 6 wytrybowanych (bez kości i bez skóry też) ud z kurczaka 
  • 4 - 5 ząbków czosnku 
  • 5 cm startego na grubej tarce świeżego imbiru
  • 1 suszone chilli (raczej mniejsze niż większe)
  • 1 op. passaty pomidorowej (500g) 
  • 1/3 szkl. śmietany/śmietanki
  • 2 łyżki przyprawy Garam Masala
  • sól
  • pół pęczka świeżej kolendry
  • kilka łyżek oleju do obsmażenia kurczaka


 


Na patelni rozgrzać olej, wrzucić pokruszone chilli, chwilkę smażyć.
Udka kurczaka wyluzować (pozbawić kości), zdjąć skórę, wrzucić na patelnię i obsmażyć z każdej strony na złoto. Imbir obrać i zetrzeć a cebulę pokroić w pióra - jedno i drugie dodać do mięsa i smażyć do momentu gdy cebula się zeszkli. Dodać starty na drobnej tarce czosnek i połowę (1 łyżkę) Garam Masala po czym zalać passatą
i zamieszać. Większość świeżej kolendry posiekać i dodać do sosu - parę listków zostawić do dekoracji.
Dusić na małym ogniu pod przykryciem aż kurczak zmięknie.
Po tym czasie zahartować śmietanę paroma łyżkami gorącego sosu i dodać ją do garnka.
Szybko wymieszać by śmietana się nie zwarzyła, doprawić solą i jeśli sos jest mało aromatyczny
drugą łyżką Garam Masali.
Podawać posypane świeżą kolendrą z chlebkiem Naan bądź ryżem.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Piłeś - nie pisz ;)