czwartek, 10 stycznia 2013

Na rozgrzewkę w mroźny wieczór...

Ajerkoniak Wojtka

Przepis, na naprawdę pyszny i w dodatku łatwy do zrobienia ajerkoniak, który dostałam od pewnego Wojtka ;)



  • 1 cukier waniliowy 
  • 4 żółtka
  • 1 szklanka cukru pudru 
  • 1/2 puszki słodzonego mleka skondensowanego 
  • 1/2 litra wódki
  • sok z 1/4 do 1/2  cytryny (do smaku)


Żółtka zmiksować z oboma cukrami, następnie cały czas miksując powoli wlać do nich połowę puszki mleka skondensowanego i miksować aż się zrobi gęsta masa.
Kiedy to nastąpi, cienką strużką, w zasadzie po kropelce dodawać wódkę nadal nie przerywając miksowania. Na koniec dodać sok z około połowy cytryny, przelać do butelkilekko schłodzić i spożywać ;) Przed użyciem wstrząsnąć!
Jeśli się zdarzy, że ajerkoniak wyjdzie zbyt gęsty dodać 2 - 3 łyżki mleka 3,2%.

Uwagi:
Ja dałam cukier z prawdziwą wanilią, dzięki czemu ajerkoniak nie dość że  wyszedł bardzo smaczny, to jeszcze pięknie wyglądał... Poza tym, ponieważ trafił mi się jakiś mało słodki cukier puder dałam ciut więcej mleka z puszki, w sumie jakieś 2/3 puszki.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Piłeś - nie pisz ;)